Tuesday, November 18, 2014

懐かしき日々 GOOD OLD DAYS


懐かしき日々

 秋日和のある日、私は妻と東山動物園に出かけた。風がなく、木々が青空に映えて美しい。もみじが黄色や紅色に染まっている。
 見ると、幼稚園児が30人ぐらい楽しそうに歩いていた。みんな黄色い帽子をかぶり、黄色い園児服を着て、色とりどりのリュックサックを背負っている。
昼になって、妻と私はバラ園の近くで休憩した。バラの枝の間から下の方を見ると、園児たちが、地面に座って弁当を食べたり、お茶を飲んだりしていた。羨ましい光景だ。みんなうれしそうだ。私が園児だったころ、公園とか動物園で弁当を食べた覚えはない。 
 わたしの幼稚園の思い出といえば、嫌な思い出だ。幼稚園の門のところで、母が私を幼稚園の先生に預けて、立ち去っていくとき私は大声で泣いたのだ。

孫たちが
弁当食べてる
公園で


GOOD OLD MEMORY

  I went to the Higashiyama Zoological Garden with my wife on a fine autumn day. There was no wind. The trees were beautiful under the blue sky. Some of the maples trees had already turned yellow and red. I saw about 30 kindergarten children walking merrily. They wore yellow caps and yellow uniforms and were carrying colorful knapsacks on their backs.
  Around noon, we took a rest near the rose garden. Down below through the roses, we saw the little children eating lunch and drinking tea sitting on the ground. I envied them. They looked happy. I don’t remember eating lunch at a park or a zoo in my kindergarten days. My memory about them is a bitter one. I cried and cried at the gate of the kindergarten in the morning when my mother left me in the care of the teachers.

my grandchildren
eating lunch
in a park

No comments:

Post a Comment