Sunday, August 29, 2021

神風特攻隊員の死 A Kamikaze Pilot’s Death 

神風特攻隊員の死 

以下は新聞に載った投稿の要旨です。このような痛ましいことが現実にあったのです。

1945年8月。終戦後、私の兄は神風特攻隊員でしたが帰還して参りました。出撃直前に飛行機のエンジンが故障したため飛ぶことができなかったからです。 帰還した兄は父に長い間許しを請うていました。父は村長で、村の多数の若者を戦地に送り出し、そのうちの大多数の人が帰還しませんでした。父は黙して、兄にひと言も声をかけませんでした。数日後、兄は山に入り、自害用に持っていた手榴弾で自爆しました。 父と兄の胸中には計り知れないものがあったと思います。

A Kamikaze Pilot’s Death

   The following passage is a summary of a letter to the editor. This is one of the saddest stories I have ever read. This tragedy actually took place.

      After the war, in August, 1945, my brother, a Kamikaze pilot, returned home. The engine of his fighter malfunctioned just before the departure.

He begged his father’s pardon for a long time. His father was the head of the village and had sent many young men to the war, and most of them had died. He kept silent before my brother and did not utter a word to him.

Several days later, my brother went to a mountain and killed himself with the grenade he had been given for suicide. 

I feel deep sorrow for my father and brother. What they felt in their hearts no one can know.

No comments:

Post a Comment