Thursday, February 20, 2020

今日は私の誕生日 Today Is My Birthday

今日は私の誕生日

今日は私の誕生日だ。77歳になった。私の父は76歳のときに脳梗塞になり、半身不随で6年間も病院生活を送り、82歳で亡くなった。だから父の健常者としての生活は76歳で終わったことになる。また、私の祖父は75歳で亡くなっている。

こう考えると、77歳の今,私は父よりも、祖父よりも長く生きたことになる。76歳というのは、若いころはずいぶんと年寄りと思っていたが、実際その年齢になると、そうは思わない。今のところ私は元気だから、父も祖父もこんなに若くして亡くなったのかと思うと、早すぎたと思う。

幸い私の曽祖父は90歳まで生きたから、父と祖父を乗り越えた今、曾祖父よりも長く生きることを目指したい。


Today Is My Birthday


Today is my 77th birthday. My father suffered cerebral infarction at the age of 76 and suffered partial paralysis for six years, and died at the age of     82. His healthy life, I should say, ended at the age of 76. My grandfather died at the age of 75.

Considering this, I am 77 and survived them. When I was young, I thought 76-year-old people were very very old, but I don’t think I am so old. Luckily, I am healthy. I think my father and grandfather died too early.

Fortunately, my great grandfather died at the age of 90. My aim now is to survive my great grandfather.

No comments:

Post a Comment