Thursday, May 19, 2011

[96] 教員時代の思い出 (大失敗) MEMOIR FROM MY TEACHING DAYS: A PERSONAL FOLLY

        教員時代の思い出 (大失敗) 


 10年ほど前、私は某私立男子校の教員でしたが、教師生命にかかわる大失敗をしでかしました。
 当時、高校2年生を教えていました。第2回定期考査後の授業で、いつものように生徒に答案を返し、難しい問題は解説をして、解答を教えました。終業のチャイムが鳴り、授業を終えて職員室に戻りました。
 6時ごろ学校から家に帰ろうと思った時、生徒に返した答案の点数を閻魔帳(成績表)に書き写してないことに気がつきました。大失態だ! 全生徒の答案を回収しなくてはなりません。しかし、生徒はもう下校してしまっているのです。

続きは http://matmemoir.blogspot.com/ を読んでください。
または、このページの右下のリンク MAT'S MEMOIRをクリックしてください。

MEMOIR FROM MY TEACHING DAYS: A PERSONAL FOLLY

  About ten years ago when I was a private boys’ high school teacher, I made an irreparable mistake which would have ruined my teaching career.
  In those days I was teaching English to the eleventh graders. One day during my class after the second term examinations, I returned the students’ examination papers to them, gave them the correct answers, and explained some of the difficult questions. When the bell rang, I finished the class and returned to the teachers’ office.
  At around six o’clock when I was about to leave school, I suddenly realized that I had not noted each student’s exam points in my grade book. I had screwed up. I needed all the students’ test papers, but they had already gone home.

(For more, please access: http://matmemoir.blogspot.com/
or click the link MAT'S MEMOIR at the right side.)


No comments:

Post a Comment