薬屋、おまえもか
先日、ある病院で診察してもらい、処方箋を持って薬局に行った。薬を待っていると、テレビからサプリメントの宣伝ビデオが流れていた。うるさい。薬局に客が数人いたが、皆、喧しいのを我慢しているようだった。
何という無神経な薬屋だ。ここにいるのは病人で、誰もが薬を服用して早く治らないかと思っている人たちである。患者の思いはお構いなしに、一方的にサプリメントのコマーシャルをガンガン流している。途切れる時がない。
番号が呼ばれて、薬を渡してもらう時に、店員に「薬のコマーシャルがうるさい。患者の心が分かっているのか」と注意した。店員は「すみません、会社に言っておきます」という。「ボリュームを絞ればいいじゃないですか」と言ったが、絞らなかった。
薬屋も、金が儲かればいいのだ。情けない世の中よ。
Et tu、Chemist
The other
day, I went to a pharmacy to get the medicine prescribed by my doctor. While I was
waiting, advertisement videos were being shown on the TV screen in the
pharmacy. They were noisy and irritating. There were six people waiting for
their medicine, apparently enduring the noise.
What an insensitive drugstore it was! They
were all patients, who wanted to cure their diseases as soon as possible by
taking medicine. The chemists were insensitive about the patients’ distress.
As my
number was announced, I went to the counter to get the medicine, and said to
the chemist:
“The supplement commercials are too noisy. Do
you understand the feelings of the patients?”
“I am sorry. I will report your words to the
president of the company,” she said.
“All
you have to do is to volume down, isn’t it?” I protested, but she didn’t do
anything.
Profits come first. Et tu、Chemist.
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