辻彩奈コンサート
コンサートを終えて(2018・5撮影)
先日(11月12日)、宗次ホールで開かれた辻彩奈バイオリンコンサートに行ってきた。彼女は大垣出身のバイオリニストで1997年生まれ。2016年、18歳の時、モントリオール国際音楽コンクールで第一位。同時に五つの特別賞を受賞。また2018年、出光音楽賞を受賞している。
彼女の演奏は100面相の演奏だ。曲のムードにあった表情になる。激しい旋律の時には厳しい顔になり、ゆるやかなメロディーの時は夢を見ているような表情になる。バイオリンを弾くときは身体全体を使って弾く。特に超絶技巧の曲はバイオリンを弾きながら、背をそらしたり、腰をかがめたり、身体をねじったりという具合だ。
今回で4回目だが、何回聞いても素晴らしい。人間業とは思えない。自由に、無茶苦茶、弾いているようだが、一音たりとも変な音を出さない。
是非、また聴きに行きたい。
Violinist Ayana Tsuji
I
went to Munetsugu Hall to listen to Ayana Tsuji’s violin concert with my wife
on November 12. She was born in Gifu in 1997 and grew up in Ogaki (my home
city). At the Montreal International Musical Competition 2016, she captured all
of the “best performance” awards in addition to her first place finish at the
age of 18.
Her
facial expression changes as she plays the violin, sometimes peaceful and calm,
other times emotional and intense. She does not play the instrument with her
arm only but with her whole body. She leans back high, crouches her back, turns
her body right and left as she plays it, especially when she plays highly
emotional parts of the music.
I
have listened to her violin four times. Her technique is miraculous. She seems to
be playing the violin recklessly and violently, but not a single tone is out of
harmony.
I
want to listen to her violin again.
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